Translation tool

luni, 30 iulie 2012

YO8RNI/p in YOFF-002

Am iesit in sfarsitul de saptamana in Calimani cu familia si ,printre picaturi, si la propriu si la figurat, am activat, la limita, Parcul National Calimani, YOFF-002.
A mers ceva mai greu decat la celelalte activari, pe de o parte nu eram cu camionul si am luat strictul necesar, si nici ala complet, pe de alta parte era concursul IOTA, surprinzator de multe statii portabile prin fel de fel de insule si banda destul de aglomerata. Ca o paranteza, cat am ascultat banda pentru ca sa pot sa ma strecor si eu pe undeva, am sesizat ca e un concurs foarte activ, multe statii interesante, sincer, mult mai interesant decat concursul IARU de acu 2 saptamani. La anul o sa particip si eu! Pacat ca nu sant prea multe insule in Romania. De fapt, este vreuna de pe care sa se poata lucra?
Am reusit sa imi fac loc pe 14244 cu greu si am inceput traficul pe la 15:30. A mers destul de greu, am reusit dupa o ora putin peste 50 legaturi, cativa au crezut ca sunt in concurs, mai ales ca eram portabil intr-o locatie cu 002 la urma, chiar daca era YOFF si nu EU! Au fost amabili oricum. Am schimbat in 40m si am mai reusit pana la 17:15 legaturi numa bine cat sa pot activa zona. Cand am ajuns la 100 am inchis repede si am inceput sa strang, deja cadeau primele picaturi de ploaie. In 40m am lucrat si cativa din YO, carora le multumesc pentru raspuns, in rest nimic deosebit.
Am lucrat cu FT102, in jur de 150W, are un final cu trei tuburi si dipolul meu cu trapuri. Trebuie sa-mi fac o verticala pentru situatii cand nu sant cu camionul si sa ma pregatesc mai bine, acu am plecat si in graba, am mai uitat cate ceva, am lucrat cu un generator nou, luat special pentru iesiri cu masina mica sau cand sunt singur, e foarte usor si il pot cara usor. E vorba de asa ceva http://www.kipor.ro/generatoare/ig-1000 , foarte interesant generatorul insa nu l-am probat pe statie inainte... Face un zgomot in benzi ceva de speriat, in 40m greu am reusit sa copii semnalele.Ce-i drept, nu l-am legat la pamant, nici statia dealtfel, asta e una din chestiile pe care le-am uitat, ceva de infipt in pamant....O sa il desfac sa vad ce fel de invertor are si sa vad cum il pot "insonoriza" radio. Antena am agatat-o cu un capat de un pilon ramas de pe vremea carierei, probabil era un repetor ceva sau doar asigura legatura radio cu "baza", era situat destul de sus fata de cariera, l-am reperat dimineata cand am urcat la statia meteo, si cu alt capat de un copacel de pe acolo. Nici ancore pentru antena nu am luat! Pilonul era destul de inalt, insa nu m-am suit chiar prea sus, pierdeam cam mult timp si nu era nevoie.Daca as fi stat mai mult, da.
Trebuie sa le multumesc alor mei, mai ales sotiei care a suportat mirosul de benzina din masina si spatiul pentru bagaje micsorat substantial si a avut rabdare sa fac cele 100 legaturi necesare. Mai mult, vrea sa mai iesim si in alte locuri protejate! Asa ca ne auzim acusi din Parcul Vanatori-Neamt!
Cateva imagini aici
Bob, YO8RNI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu