Translation tool

sâmbătă, 19 mai 2012

YOFF-311

YOFF 311, Poiana Marului, Muntii Tarcu cu YP0WFF
Daca nu ar fi fost o zi de mai deosebit de rece cu ploaie si cu vant , as fi spus ca am ajuns in locul perfect pentru un concediu sau o vacanta. Dar din pacate nu a fost asa si aceasta activare mi-a dat oarece batai de cap.
Zona lacului de acumulare de la Poiana Marului , Muntii Tarcu, o zona splendida, in plina dezvoltare, intr-o zona impadurita si la o inaltime de circa 6-700 m. Am gasit cu greu un drum pe care sa pot urca cu masina, ploua de vreo 2 zile neintrerupt, drum care sa ma “ridice” putin din vale. Am reusit, am zis ca e bine si am inceput sa bat pilonul de fier beton in pamantul inmuiat bine de apa. Nu am dus sarcina pana la capat si m-am trezit cu doi “prieteni “ ai omului, dar care nu ai fi spus ca sunt prietenii cuiva. E pentru prima data ca fac un pas in spate cand e vorba de caini, dar credeti-ma ca era cazul. Cu batul de pescuit pliat in mana ca sa ma apar de un eventual atac, m-am suit in masina si pret de 5 minute , de cutzu, cutzu si alte povesti, pana s-au plictisit de latrat si m-au lasat in pace. Am avut ceva emotii va spun cinstit.
Am reusit sa ridic antena si am ajuns la cautatul unei frecvente libere de apel, asta a fost cel mai usor, mai greu a fost pana a dat cineva de mine si m-a postat pe cluster, dupa aceea treaba a mers ca si unsa, chiar daca numarul de statii pe care le auzeam nu erau in numar mare. Am inceput cu banda de 14 MHz, iar dupa o jumatate de ora am coborat in 7, unde desigur ca la al doilea apel mi-a raspuns…. da, Pit. Dupa controalele necesare, si dupa ce m-a postat pe cluster, am cam somat. Nici statii romanesti care de obicei mai apareau in 40 de m , azi nu au fost prezente. Ori propagarea era proasta si nu ne auzeam, ori conditiile meteo, ploaia si ceatza, creau necazuri. Asa ca dupa 5 minute de apel neintrerupt de nici un QSO, am urcat iarasi in 20 de m, unde totusi statile erau mai multe si mai raspundeau la chemare. Asa a mers o perioada, pana ce a aparut un “coleg” de-al nostru care a considerat ca frecventa pe care emiteam era a lui, mostenire probabil, si a inceput sa repete ca o placa stricata 59 si 44, atat. Dupa accent as putea risca sa zic ca era neamt, dar… l-am inregistrat pt cei curiosi. Venea cu un semnal destul de puternic, asa ca acoperea pe toti cei care incercau sa ma cheme. Asta e viata, nu avem ce face. Fortat de imprejurari, am coborat din nou in 7 MHz si am facut in continuare QSO-uri pana am epuizat bateria.
Chiar daca a plouat si vremea era total nepotrivita de portabil, am vrut sa verific o idee, sau un gand. Cum merg legaturile radio cand ploua. Va spun ca nu prea bine, picaturile de apa de pe antena, nu uitati ca eu infasor 10 m de sarma pe un bat de pescuit de 10 m la care nu folosesc segmentul din varf, nu fac prea bine la receptie, dar nici la emisie. La inaltimea la care eram si faptul ca fluxul solar era peste 120 ar fi fost ideale pentru a face DX-uri, dar….. cred ca ploaia, norii, ceata nu ajuta sau nu ne ajuta, pe noi ca si radioemitatori. Nici controalele primite nu erau prea bune, cele mai multe in jur de 5 5. Sau poate ca totusi nevazand prea bine varful muntilor, din cauza cetii, sau a aburului care iesea din padure, eram inca destul de “ jos” fata de ei. Ok, scuze de povesti. Peisajul deosebit, am facut si cateva poze , asa ca, sigur voi mai reveni in zona si cu alta ocazie.

73 & 44 de YO2MTGigi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu